ingyenebéd

Friss topikok

Címkék

adó (13) államadósság (3) állami (3) ár (16) bank (2) befektetés (5) befektetők (1) bér (1) biztosítás (1) budapest (4) bukás (1) csőd (1) dömping (1) egészség (5) energia (10) eu (4) euró (3) externália (2) fejlesztés (4) felsőoktatás (2) finanszírozás (12) fogyasztás (2) forint (5) fúzió (2) galopp (1) gazdaságpolitika (13) gazdaságtörténet (1) igazságszolgáltatás (1) infláció (1) infrastruktúra (2) ingyenebéd (3) internet (1) intézmények (3) járadékvadászat (5) jólét (2) karácsony (1) kereskedelem (5) kocsma (1) költségvetés (3) könyv (2) környezetszennyezés (2) környezetvédelem (2) korrupció (1) korrupicó (2) kovács ádám (2) közbeszerzés (1) közgazdaságtan (2) közlekedés (7) közpénzügyek (26) köztársaság (1) külgazdaság (3) liberalizáció (3) makroökonómia (3) média (1) mellékvonalak (1) migráció (1) mikroökonómia (2) mol (2) monetáris (7) monopólium (6) munka (3) munkanélküliség (1) művészet (5) nyilvánosság (2) oktatás (11) pénz (1) pénzügy (3) rádió (2) rendezvény (2) részvény (3) segély (1) sport (3) statisztika (1) szabadlovasok (1) szabályozás (16) szegénység (1) szegéynség (1) szellemi (2) szerkezetváltás (1) szolidaritás (4) támogatás (10) tandíj (1) társadalombiztosítás (2) termelés (1) tilos (3) tóth istván jános (1) tudomány (2) tulajdon (3) usa (2) választás (3) vállalatok (3) válság (8) vasút (5) vérpumpa (3) verseny (2) versenyképesség (4) Címkefelhő

Networked Blogs

Facebook követők

2009.03.13. 08:05 ingyenebéd

Állami személygépkocsi-vásárlási támogatásokat vezethetnek be Magyarországon

Több mint ngyenebéd:akik lecserélik öreg autójukat, 300-750 ezer forint közötti összeget kaphatnak az államtól.

A pénzügyminisztérium nem kommenálta a lap értesüléseit, amely úgy tudja, 300 000 és 750 000 forint között lehet a támogatás. A Gémosz, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Magyar Lízingszövetség már januárban letett a kormány asztalára egy, az autóvásárlásokat támogató javaslatcsomagot, ám akkor a hatalmas kereskedői kedvezményekre való hivatkozással az indítványt még nem támogatta a kabinet.

Venne ön használt autót a Magyar Államtól? Vagy eladna neki?

9 komment

Címkék: válság kereskedelem járadékvadászat közpénzügyek


A bejegyzés trackback címe:

https://ingyenebed.blog.hu/api/trackback/id/tr65999446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TD223 2009.03.13. 09:39:14

Én lecserélném a miénket Veress Audijára.

mura 2009.03.13. 10:26:58

A németeknél egész hatásosnak tűnik ez, csak ott erősebb érvek vannak: jó a költségvetés mozgástere, nagyobb arányban vesznek Németorszgában gyártott kocsikat, és erős hazai beszállítói szektoruk van. Nálunk valahogy egyik érv sem olyen meggyőző...

antaldaniel 2009.03.13. 19:28:06

Az biztos, hogy elvileg az intézkedés hatása negatív a külkereskedelmi mérlegre és negatív a költségvetési hiányra is. De ha jobban utánaszámolunk, ha lényegében a regisztrációs adót egy részét adnák vissza támogatásban. Mivel a mostani autóárak 260 EUR/HUF szintre vannak kalibrálva, a 320 EUR/HUF valószínűleg a magyar flottamegújítást legalább egy évvel kitoltná átlagosan. Szóval ezzel az intézkedéssel a kieső - illetve kitolódó adóbevételeket hozzák előre. Még így is furcsa, de a költségvetésre szerintem nem lesz negatív a rövid távú hatása.

mura 2009.03.17. 13:48:20

Én próbáltam számolni.... Azt mondod, hogy megnő az utók ára kb. 25 százalékkal (260-asról 320-as euróra), ennek hatására egy évvel kitolódik a flottamegújítás (nem tudom mennyi, mondjuk 6 évről hét évre?), ami ha jól sejtem egy olyan 15 százalékos változás. Az árrugalmasság tehát 3/5. Vagyis még ha az autó teljes ára adó lenne, akkor is negatívan érintené a költségvetési egyenleget a regisztrációs adó egy részének visszaadása - de mondjuk 30 százalékos adótartalmonál az adó felének az elengedésének hatására csak 3/5*15=kb 10 százalékkal nőne a kereslet, vagyis az adóbevétel 45 százalékkal esne.


Nyilván hasraütéssel találtam ki a számokat, de azt látni kell, hogy mondjuk 3-nál nagyobbnak kell lennie a rövid távú árrugalmasságnak, hogy ne csökkenjen a költségvetési bevétel....

Vagy mégse?

antaldaniel 2009.03.17. 21:41:45

Ha ez egy idei évre szóló, egyszeri élénkítő javaslat, akkor szerintem úgy célszerű számolni, hogy egyes vásárlásokat egy vagy két évvel előre hozhat ez az ösztönző. Ez azt jelenti, hogy annyit nyer az állam a dolgon, amennyi a regisztrációs adó jelen és jövőértéke között a különbség. Ez a regisztrációs adó 15-30 százaléka lehet.

A regisztrációs adó tételes adó, a mértéke 0,25 mFt és 9,62 mFt között mozog. Nem tudom mi a tipikus mértéke, én 722 ezer forintra tippelem, az átlagát mondjuk 900 ezerre. Ebben az esetben az állam 100-200 ezer forint támogatáson nem bukna, afölött igen.

Az egy más kérdés, hogy az állam igen nagy bajban van a bevételek terén, tehát lehet, hogy neki 15%-nál is nagyobb az alternatíva-költsége egy most kieső forintnak.

www.gazdasagiradio.hu/cikk/13477/

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0300110.TV

mura 2009.03.18. 08:06:37

Akkor azt mondod, hogy az olyan vásárlásokon, amit előrehoznak, nyer az állam 100-200 ezer forintot. De a támogatást azoknak is oda kell adni, akik amúgy is most cserélnék le a kocsijukat. Ha mondjuk az idei keresletnek 20 százalékát teszik ki a kedvezmény miatt előrehozott vásárlások (ami egy jelentős támogatásnál reális csak!), akkor minden előrehozotton megkapja az állam a 100-200 ezer FT-támogatást, a 80 százalékra meg bukja a támogatás összegét. Mivel alacsonyabb támogatásnál kevesebb vásárlást hoznak előre, szerintem nincs olyan szint, ahol ne kerülne sokba az államnak ez az akció...

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2009.03.18. 14:52:13

Nem tudom mekkora a gépkocsik árrugalmassága. Az biztos, hogy a jelenlegi kereskedelmi árakat 260 forintos euróárfolyamon számolták, tehát egy legalább 30% áremelkedés lesz a piacon, ezt akarják ellensúlyozni. Nyilván engem is megdöbbentett az egész javaslat, csak azt akartam mondani, hogy van valamennyi racionalitása.

Egyébként tavaly -10% csökkent az átadott új autók száma (és az elmúlt 8 év legalacsonyabb értéke volt), 2005-höz képest több mint -30% a változás, tehát ezen a piacon elég nagy kilengések is elképzelhetők, és az állam regisztrációs adóbevétel meglehetősen ciklikusnak tűnik. Persze mindez a külkereskedelmi mérleg szempontjából nagyon jó.

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2009.03.18. 19:33:27

A magyarországi új autó eladások idén februárban 7164 darabra estek vissza, ami 45,97 százalékos visszaesést jelent az előző év hasonló időszakához képest - közölte a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató. index.hu/gazdasag/magyar/2009/03/18/eltuntek_az_autovasarlok_magyarorszagrol/

A társaság a legtöbb európai piacról csökkenő februári eladásokról tudósít, az egyetlen kivétel Németország, ahol a kormány "korosabb autók" leadását ösztönző támogatása évi 21,5 százalékos növekedést hozott a második hónapban.

A tavalyi (alacsony) bázisról -45% azért igen jelentős sokk lehet a regisztrációs adóbevetélre.

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2009.04.07. 14:05:32

300-600 ezer forinttal támogatná az öreg autók újra cserélését a gazdasági minisztérium és a szakmai szervezetek - tudta meg az [origo]. Egyelőre csiszolgatják a tervezetet, amelynek megvalósulása mellett szól, hogy azt a leendő kormányfő, Bajnai Gordon vezette tárca dolgozta ki. A több sebből vérző újautó-kereskedelem számára megváltást nyújthat az Európa-szerte sikertörténeteket író úgynevezett roncsprémium, hiszen jelen állás szerint az a kérdés: 100 vagy inkább 300 kereskedő megy csődbe idén. A vásárlók ugyanis eltűntek a szalonokból.

www.origo.hu/auto/20090407-a-roncspremium-bevezetesen-dolgozik-a-gazdasagi-miniszterium.html
süti beállítások módosítása